18.8.2014

Usein kysytyt kysymykset

Materiaalin myyminen

Ilmoitatte, että myynnistä peritään 20 prosentin provisio. Mihin tuo raha menee?

Provisioilla katetaan palvelun ylläpitämiseen liittyviä kustannuksia sekä kehitetään palvelua eteenpäin. Tarkoituksenamme ei ole tuottaa suuria voittoja vaan kehittää mahdollisimman toimiva palvelu, joka aidosti hyödyttää sekä materiaalin käyttäjiä että tuottajia. Palvelun kehittämisen suhteen otamme mielellämme vastaan palautetta.

Mikä on materiaalintuottajana suhteeni palvelun ylläpitäjään?

Materiaalintuottaja ei ole työsuhteessa palvelun ylläpitäjään. Materiaalintuottaja toimii materiaalin myyjänä, mutta antaa myyntiperustaista provisiota vastaan materiaalin myymiseen liittyvät tekniset järjestelyt ja maksuliikenteen välittämisen palvelun ylläpitäjän hoidettavaksi.

Miksi lisäämäni materiaali ei näy Summiksessa?

Myyjän materiaali asetetaan myyntikelpoiseksi vain, jos seuraavat kriteerit täyttyvät:

  1. Myyjä on rekisteröitynyt Summikseen
  2. Materiaali on teknisesti toimiva (liitetiedosto avautuu)
  3. Materiaalin kuvaus vastaa myytävän materiaalin sisältöä
  4. Materiaali ei täytä plagioinnin tunnusmerkkejä

Summis pyrkii tarkastamaan lisätyt materiaalit 24 tunnin sisällä lisäyksestä. Jos materiaalisi ei näy palvelussa aikarajan täytyttyä, ota meihin yhteyttä.

Säilytänkö kaikki oikeudet laatimaani materiaaliin?

Ehdottomasti. Oletuksena kaiken Summiksessa myytävän materiaalin oikeudet säilyvät materiaalin tuottajalla. Halutessasi voit myös myydä materiaalia esimerkiksi Creative Commons -lisensseillä, jolloin muut voivat kehittää materiaaliasi eteenpäin. Mainitsethan tämän tuotekuvauksessa.

Materiaalin ostaminen

Kuka vastaa myydyn materiaalin laadusta?

Ennen kuin myyjän materiaali tulee myyntikelpoiseksi Summiksessa, tarkastamme seuraavat asiat:

  1. Materiaali on teknisesti toimiva (liitetiedosto avautuu)
  2. Materiaalin kuvaus vastaa myytävän materiaalin sisältöä
  3. Materiaali ei täytä plagioinnin tunnusmerkkejä

Materiaalin laatu on kuitenkin ensisijaisesti materiaalin tuottajan vastuulla. Uskomme, että materiaalintuottajat tekevät parhaansa tuottaakseen laadukasta materiaalia. Laadunvarmistuksessa vertaisarviolla on suuri merkitys, ja arvostamme suuresti käyttäjien antamia tuotearvioita. Tuotearviot auttavat muita ostajia arvioimaan materiaalin laatua ja materiaalintuottajia kehittämään materiaaliaan paremmaksi.

Ostin materiaalin, mutta se ei ole tullut sähköpostiini. Missä vika?

Muistathan tarkistaa sähköpostisi roskapostikansion. Joskus sähköposti saattaa siirtää postia roskikseen liian innokkaasti, joten nopea vilkaisu kannattaa.

Jos roskapostissa ei ole ostamaasi materiaalia, ota yhteyttä Summikseen etusivulta löytyvällä lomakkeella tai sähköpostilla. Laitamme tekniikan ojennukseen ja toimitamme materiaalin sinulle ASAP.

Ostin tuotteen ja epäilen sen rikkovan kolmannen osapuolen tekijänoikeuksia. Miten toimin?

Otamme tekijänoikeusasiat erittäin vakavasti, ja sopimusehdoissamme kielletään tekijänoikeuksia loukkaavien materiaalien lataaminen palveluun. Ilmoitathan epäilyistäsi heti ylläpitoon, niin selvitämme asian. Ylläpito poistaa materiaalit, jotka vaikuttavat loukkaavan tekijänoikeuksia ja voi harkintansa mukaan estää palvelun käytön sopimusehtoja loukkaavilta materiaalintuottajalta.

Yleistä

Kuka palvelua ylläpitää?

Palvelun ylläpitäjänä toimii NoteStore Oy.